سامورایی علیه سزار

 

«دیگر برای من ساختن فیلمی درباره‌ی مردی که دوچرخه‌اش را دزدیده‌اند چندان مهم به نظر نمی‌رسد... وقتی که موضوع دوچرخه را کنار بگذاریم (دارم به زبان استعاری سخن می‌گویم) این موضوع اهمیت پیدا می‌کند که ببینیم در ذهن و قلب این آدمی که دوچرخه‌اش را دزدیده‌اند چه می‌گذرد؛ که او چگونه خود را با اوضاع جدید وفق داده است؛ از تجربه گذشته، از جنگ، از سال‌های بعد از جنگ، از همه‌ی چیزهایی که در این کشور برای او اتفاق افتاده است، چه چیزی در او رسوب کرده است؟»

میکل آنجلو آنتونیونی – تاریخ سینما – نوشته‌ی دیوید بوردول و کریستین تامسون – ترجمه‌ی روبرت صافاریان

 

/ 0 نظر / 13 بازدید